Tuesday, April 14, 2009

lif rosak

di ambang colloq histologi, aku serta ahli grup aku sangat bersemangat untuk stay di bangunan histo/anat untuk mengkaji slide-slide colloq. demi ini, lecture bio tidak dipedulikan seperti biasa.

sambil menunggu masa untuk lab dibuka, kami pun menelaah terlebih dahulu di muzium histologi di tingkat 5 bangunan itu.

punya masyuk belajar sampai tak sedar dah 1 jam masuknya waktu Zohor.

apa lagi, kami pun bergegas turun nak menunaikan kewajiban. ataupun sebenarnya nak hilangkan ngantuk.

nak jimatkan masa, kami naiklah lif di sebelah muzium tu. sebelum aku masuk lagi, aku dapat rasakan ada benda yang tak kena dengan lif tu. seperti ada aura hitam mengelilingi lif tu.

tapi aku pun masuk jer sebab ada 4 org. butang tingkat 1 ditekan.

ting.

sampai sudah di tingkat 1. tapi pelik, pintu lif taknak buka.

tekan punya tekan semua butang kat lif tu pun tak boleh. nak naik atas balik tak boleh. turun pun tak boleh.

adegan final destination 2 dan the mirrors mula terpancar.

semua panik. solat pun belum lagi. histo pun tak habis baca lagi.

terus, aku call member aku yang masih berada di muzium.

no network coverage.

serangan panik melanda lagi.

lepas dalam 10 minit, tiba-tiba dapat 1 bar network coverage.

cepat-cepat sms member aku.

"weh, kitorg stuck dlm lif. tolong panggil ohrana (pak guard) atau tekan butang lif tingkat tu biar dia naik balik."

mungkin dia tak nampak nada cemas aku dalam sms tu.

maka, dia hanya balas;

"tekan open..then keluar."

[...]

mungkin dia tak sedar kawan dia tak naik balik ke muzium selama hampir 30 minit.

mungkin aku patut sms, "S.O.S" kepada dia.

mungkin dia fikir ini kali pertama kami semua naik lif selama 17 tahun hidup di atas muka bumi ini.

6 comments:

Teddy said...

LOL
No comment for the incident^^
BTW, how did you get out?

njhyangawesomeyo said...

you wajib pergi buat skype account sekarang jugak lepas tu add i, and online selalu. senang call, murah pulak tu. *chey promote, jadi iklan skype*

my phone's gonna be kong for a week or more. I'VE GOT GOSSIPS! (that ought to speed u up)

disenchanted said...

omg, so freakin funny, haha~ how did u guys managed to get out then? lolololol~ ;)

pergi berjuang di said...

@ teddy and hani: my other friend called the guard but he was actually pised with us already since the lift was offlimits for students. so luckily, the lift magically opened at the first floor instead of the ground floor so the guard wasnt there. but my friend got a scolding because then the guard thought that my friend was pranking him.

@njh: i dah ada laah. add me at nadhirisonfire. but i wont be around for awhile since im going to volgograd for the volgogames. so till next tuesday. i bloody miss talking to you la weh. got so much to tell we have to be on the line for 7 hours :D

njh said...

awhile better be not more than 10 days from now, mister. i've gots cuti for a week (which is next week).

tomorrow and i'll be free of the plague that is final exammmsss!!!

pergi berjuang di said...

im back. where are you?