Thursday, April 30, 2009

aramis

[1]

di saat aku menaip pos ini, liang-liang olfaktori hidung aku sudah cukup mual dengan aroma Klorox Rusia yang melekat di celahan jari aku sejak semalam. gara-gara kuah Kari Ayam Nadhir yang tertumpah ke atas baju putih aku.

semakin mual, apabila aku cuba menghilangkan bau ini dengan menyapu Nivea Moisturizer.

sekarang ni aku rasa dah bau macam minah-minah rempit Jalan Dooraisamy KL yang suka mencampur adukkan segala jenis minyak wangi yang mereka ada.

[2]

semenjak-menjak aku mula tak tidur selepas Subuh ni (subuh masuk pukul 4.40 dan habis pukul 5.40), aku tersedar dua perkara yang paling aku benci berlaku sewaktu aku tengah sarapan atau sahur.

pertamanya, disebabkan saiz tupperware Ashan aku seperti bontot babun di Zoo Taiping, maka agak susah jika aku hendak mengimbangkan sudu besi Ikea di sudut tupperware itu. jadi, dengan lambakan KosmoStars serta susu lembu Babushka 3.2% yang seringkali melimpah-limpah dari tupperware itu, sudu aku selalu bernasib malang dan tercelup didalam tupperware itu.

selalunya, aku tak suka basah-basah ni. jadi kalau sudu aku tercelup dengan susu, mestilah aku kena angkat dan selamatkan dia daripada terus lemas. lepas tu, memang habit aku pergi basuh sudu tu sebab aku taknak ada sisa susu melekat di jari aku dek susu yang melekat di sudu tu. kan banyak kerja dah tu nak kena pergi tandas pulak.

lagi satu masalahnya aku nak cari hujung sudu tu pun susah sebab aku taknak buka lampu bilik lantas menjejaskan kualiti tidur ahli bilik aku selepas Subuh.

kedua, selepas aku makan bijiran, selalunya aku akan menghabiskan sarapan aku dengan memakan beberapa keping roti yang disapu dengan Nutella ataupun Nutti Berperisa Susu (perisa baru). disebabkan tangan aku yang dah basah akibat mengangkat sudu besi Ikea yang tenggelam didalam tupperware Ashan aku yang berisikan Kosmostars dan susu lembu Babushka 3.2%, aku terpaksa juga mengambil roti yang sudah menjadi lembik itu akibat terlalu banyak menyerap molekul-molekul air di tangan aku.

aku tak suka roti lembik, dan plastik roti yang sudah basah. terasa macam sudah menternak koloni bakteria dengan jayanya.

[3]

selamat hari pekerja. terima kasih, sebab aku dapat cuti pada hari Jumaat yang bermaksud aku tak perlu jumpa Antonov untuk kuliah Fizik.

sekarang ni ada 2 pilihan. samada nak gerak ke Spring Festival untuk berlibur ataupun berdaurah di Hostel Kahov untuk program amal Islami Men's Day.

ataupun, bersikap introvert dan antisosial seperti pelajar perubatan yang tipikal.

[4]

nah, ini gambar patung Mamaev Kurgan di Volgograd yang dikhabarkan menukar gaya posenya selang 10 tahun.


jangan cuba cari aku dimana.

2 comments:

pinkbloomer said...

pegi daurah..pegi daurah..pegi daurah..hehe.i sound desperate.neway,spring festival cm scary abes jek.pameran sbnr bkn ttg culture sume negara tp jd pameran polis plak

pergi berjuang di said...

alhamdulillah pergi daurah waktu pagi and sempat solat jumaat kat kahov :). and alhamdulillah jugak dapat jaga pandangan sebab tak jadi pergi spring festival tu.

sy dgr takleh masuk sebab ada menteri datang. kalau pergi awal sikit, boleh rasanya.